Pomysłowy chip – bezpieczne zapisywanie danych

Jak nowocześnie udostępniać informacje.

Metody prowadzenia ewidencji czasu pracy w firmie

by pomyslowychip on 10/03/2020

Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników jest obowiązkiem każdego pracodawcy. W jaki sposób można realizować ten obowiązek?

Jak pracodawca może ewidencjonować czas pracy?

Pracodawca może prowadzić ewidencję czasu pracy pracowników na kilka sposobów. W tym celu może on zastosować papierowe karty ewidencji czasu pracy, ale również może on wdrożyć nowocześniejsze systemy elektroniczne.

Odręczna rejestracja czasu pracy

To popularna metoda, która polega na odręcznym uzupełnianiu kart ewidencji czasu pracy. W kartach wpisywany jest czas pracy oraz dodatkowe informacje, w tym dotyczące nadgodzin, zwolnień, urlopów.

Odręczne wypisywanie kart najczęściej praktykowane jest w mniejszych firmach. Na podstawie danych prowadzona jest ewidencja czasu pracy pracowników i wypłacane są wynagrodzenia.


Elektroniczna rejestracja czasu pracy

Przedsiębiorca może również prowadzić ewidencję czasu pracy z wykorzystaniem elektronicznych systemów rejestracji pracy.

Systemy te obejmują karty, czytniki oraz odpowiednie oprogramowanie, które umożliwia przetwarzanie informacji o godzinach pracy pracowników.

Elektroniczna rejestracja czasu pracy jest rozwiązaniem wygodniejszym, dokładniejszym, które wspiera przedsiębiorcę w realizacji procesów ewidencjonowania czasu pracy pracowników.